Jednym z istotniejszych czynników wpływających na powodzenie w branży beauty jest lokalizacja salonu. Nie inaczej jest w przypadku barber shopu – miejsce, które ma być świątynią męskiego relaksu, nie może przecież już na wstępie zmęczyć klienta trudnym dojazdem. Zobacz, czym kierować się przy wyborze lokalizacji swojego salonu!
Jakim dysponujesz budżetem?
Oczywiście im więcej masz pieniędzy, tym większy wybór lokali. Nawet z mniejszym budżetem można jednak znaleźć fantastyczne miejsce na salon, pod warunkiem, że będziesz pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Rozważ, czy bardziej opłaca się kupić, czy wynająć powierzchnię w danym mieście i dzielnicy, która Cię interesuje. Jeżeli zdecydujesz się na salon oddalony od centrum, może się okazać, że wydatki na reklamę znacznie przewyższają pierwotne założenia. W sercu miasta Twój salon na pewno będzie bardziej widoczny, ale tu problemem może być bliskość konkurencji.
Gdzie są Twoi klienci?
Zanim wybierzesz lokalizację swojego barber shopu, wyobraź sobie kim jest Twój klient, co lubi, jakie motywacje nim kierują. Każda lokalizacja może okazać się strzałem w dzięsiątkę, jeśli tylko będzie pasować do profilu Twojej grupy docelowej. Inna część miasta przyciągnie tych, którzy idą do barbera głównie po to, by modnie wyglądać, a inna zachęci osoby, które szukają odprężenia. Na szczęście w dobie internetu te granice nieco się zacierają i możesz rozkochać potencjalnego klienta w swoim salonie zanim zobaczy on okolicę – wszystko za sprawą rezerwacji online. Umawianie wizyt przez internet to nie jedyna funkcjonalność systemu Versum, która pomoże Ci przyciągnąć klientów – dowiedz się więcej: https://www.versum.pl/program-dla-barberow/.
Jaki chcesz mieć wizerunek?
Jeśli chcesz stworzyć męską oazę spokoju, salon zlokalizowany na obrzeżach miasta będzie z pewnością współgrał z tym wizerunkiem. Nikt nie będzie jednak szukał w takim miejscu szalonego, tętniącego życiem, energetycznego barber shopu – taki klimat bardziej pasuje do zgiełku w centrum. Atmosfera jest w salonie barberskim kluczowa, a od otoczenia może zależeć to, jak miejsce będzie postrzegane przez klientów, a także konkurencję. Zwróć uwagę na to, co znajduje się w pobliżu i wykorzystaj jako swoją przewagę – na przykład budynek w starej przemysłowej dzielnicy będzie świetnym miejscem na barber shop w stylu industrialnym.
Wybór lokalu to jedna z ważniejszych decyzji, jakie przyjdzie Ci podjąć w związku z rozpoczęciem działalności w branży beauty. Warto ją dobrze przemyśleć. Nie decyduj pochopnie i upewnij się, że dany lokal odpowiada Twoim możliwościom i Twojej wizji własnego biznesu. Powodzenia!