Reklama zewnętrzna – czym jest i jak działa?
Jeśli przyjrzymy się pobieżnie współczesnym rodzajom reklamy, może się wydawać, że ta niemal w całości przeniosła się do internetu. Nic bardziej mylnego! Tradycyjna reklama outdoorowa ciągle jest w cenie – i nie bez przyczyny. Nie przestaje oddziaływać na umysły i wyobraźnię konsumentów, a co więcej, ciągle powstają nowe jej formy.
Reklama zewnętrzna – klasyczna forma reklamy
Jak można zdefiniować reklamę zewnętrzną? To po prostu reklama, która dociera do potencjalnych klientów poza ich domem. Wyklucza to więc reklamę telewizyjną, internetową, radiową czy zawartą w czasopismach i magazynach.
Do reklamy outdoorowej zaliczamy natomiast takie formy jak billboardy, banery, reklamę mobilną na samochodach, city lights, a także różnego typu standy ekspozytory i ścianki reklamowe (https://brooklyn.pl/product-details/scianki-zewnetrzne/). Zwłaszcza ten ostatni typ reklamy cieszy się dużym powodzeniem nawet wśród niewielkich przedsiębiorców.
Ścianki reklamowe – nowoczesna reklama outdoorowa
Chociaż nie mamy tu do czynienia z reklamą naprawdę dużego formatu, ścianki zewnętrzne i tak przyciągają uwagę. Wykorzystywane są zarówno na żywo, jak i w przeróżnych mediach. Można je zobaczyć w tle na imprezach sportowych lub podczas przemówień gości w studiu telewizyjnym. Ale ich najważniejsze zastosowania to różnego rodzaju eventy czy konferencje, a także wydarzenia plenerowe.
To miejsca, gdzie ścianki reklamowe (https://brooklyn.pl/product-details/scianki-zewnetrzne/) są widoczne już z daleka. Przyciągają tym samym uwagę do marki i jej przekazu. Choć typowa ścianka zewnętrzna nie różni się wiele od plakatu wykonanego na tkaninie lub też tworzywie, istnieje wiele interaktywnych elementów, które można w niej zamontować.
Czy reklama tego typu jeszcze się sprawdza?
Wraz z nastaniem epoki innowacyjnej reklamy digital część firm przestała inwestować w outdoorowe formy reklamy, zwłaszcza te wielkoformatowe. Ale jeśli rozejrzymy się wokół, zobaczymy wyraźnie, że największe korporacje ciągle przeznaczają na to niemałe sumy.
Przyczyna jest prosta – banery, billboardy czy ścianki reklamowe wciąż silnie oddziałują na konsumentów, w których okolicy się znajdą. Chodź taka reklama pojawia się w czymś polu widzenia na ogół tylko kilkanaście sekund, to całkowicie wystarczy, by osoba zapamiętała najważniejszy przekaz, którym posługuje się marka.